Antal besökare online

Antal besökare i dag

Totalt antal besökare

Sidor

söndag 2 maj 2010

Kråksång

Så var veckan då slut igen. Har haft en underbart rolig och trevlig helg. Gårdagen spenderades först med att ta med kidsen på den barnvänliga utomhuskonserten i Skolparken med Engmans Kapell. En liten minikonsert med sisådär 8 låtar. Grabbarna höll trots dagljuset en skaplig standard som dock inte uppskattades av våra kids då den ena hellre åkte rutchkana. Sen bar det av till svärmor på födelsedagskalas där det bjöds på lite skumpa för oss damer och sen en middag på helstekt fläskytterfilé med gräddstuvade kantareller och potatisgratäng o till det en stor o härlig grönsakssallad. Födelsedagsbarnet fick en jättefint förkläde ur Kapppahls vintage collection och finfina disktrasor o bullformar.
Efter ett snabbkalas bar det vidare av in till stan för att träffa fam Y+ J för lite uppvärmning inför kvällskonserten på Klara. Så efter ytterligare lite bubbel gick benen som trumpinnar från Gröngarn till stan... Grabbarna Grus i kapellet levde som vanligt upp till förväntningarna, jag fick dock hålla tillbaka mina danssteg med tanke på ryggstatuset. Vi lyckades missa bussen med 2 minuter så det fick bli en taxi hem. Barnvakten sov sin allra bästa skönhetssömn när vi klev innanför dörren ;o) allt hade gått bra.

Söndagen inleddes med lite upprensning av trädgård o herrn monterade upp kidsens studsmatta till deras stora förtjusning. Sen bar det av till badhuset och stora A´s simskola. Tyvärr hade jag lite vajsing på linserna pga dunderförkylning kombo pollenallergi så det blev ett snabbdopp för mamman o lilla A. Min kropp börjar visa att den har utsatts för stora grejer sista månaden i och med diskbråcksoperationen, trots att jag känner mig så pigg o fräsch =0/ hudreaktioner i ansikte, snorig, hes o rinnande svidande ögon... Jaja i morrn blir det vila - det blir liksom svårt på helgerna när alla är hemma.

Jag ringde mami i Egypten idag och fick höra att hon ligger på sjukshuset pga infektioner/inflammationer i kroppen - IGEN! Förra våren i Hurgadha höll hon ju på att drunkna o drog på sig en rejäl lunginflammation... Hon får dropp och dom har röntgat lungorna dessutom hör hon ingenting för troligen har hon öroninflammation oxå. Så nu hoppas vi bara att hon kan komma med planerat flyg hem på tisdag kväll så att hon i så fall kan få vidare vård här hemma. Jag har lovat att följa med o hämta henne på Arlanda på tisd kväll. Hon lät inget vidare glad :o( Hoppas det ordnar upp sig för mamsen.
Dagens dinner = Mixed grillspett med klyftpotatis samt kall creme bonjour cuisine sås.

1 kommentar:

  1. Det blev inget Engmans för mig i lördags. =(

    Men de återkommer väl snart.

    SvaraRadera