Antal besökare online

Antal besökare i dag

Totalt antal besökare

Sidor

tisdag 11 maj 2010

Tempting tuesday

Solen skiner som den brukar i maj - och jag åker och lägger mig i melanignt melanom buren...
"I dag är det torsdag" som S sa i morse med tanke på att han är ledig torsdag och fredag. Så mao är det ju fredag redan i morgon :o)

Det bästa med att gå hemma (elr kanske det värsta) är ju att tankarna snurrar ang renovering i huset. Vi är inledningsvis i projektet Entrence/Hall. En entré som ska blåsas ut och ge plats för inbyggda garderober med skjutdörrar i spegelglas samt en platsbyggd förvaringsdel med sittplats. Sen ska allt bli vitt, vitt, vitt! Ritningarna fur alle är klara och ska visas upp för byggherren som får komma med ett pris (läs Janos) ;o)

Bilden lånad från: www.itsahouse.blogspot.com/

Sen har vi ju vardagsrummet men dom planerna säger jag inget om för just nu hänger det på en skör tråd i form av ett fantastiskt gammalt 50-tals bord som i skrivande stund inte är i min ägo - men ni må tro att jag kommer slåss för det!! Dessutom står ju en alldeles ny braskamin och dammar i garaget.... Och NEJ jag vill nog inte flytta härifrån än på ett tag. Bara man har ordning o reda får det gärna vara lite trångt!

Dagens dinner = Lax i ugn med fusk-skagenfyllning serveras med fullkornsbulgur och morots-/bönsallad. Rör ihop en skagenröra på majonäs, cremefraiche, räkor, crabfisch, dill, salt,peppar o socker. Lägg laxfiléer i en ugnsform - salta o peppra, skär ett genomgående snitt i dem. Fyll sen denna med skagenröran. in i ugnen 175 grader ca 15 minuter. Dinera!

2 kommentarer:

  1. Thö grejtest Svejgerska äver!12 maj 2010 kl. 19:24

    Lustigt! Vi ska äta den rätten idag med duschessepotatoes! Finfin hall hurru kan du ju lätt få till hemma!
    Puss

    SvaraRadera
  2. Thö grejtest Svejgerska äver!13 maj 2010 kl. 17:22

    Idag är 13 maj....du har INTE bloggat min dag är förstörd....snyft

    SvaraRadera