Antal besökare online

Antal besökare i dag

Totalt antal besökare

Sidor

lördag 22 maj 2010

Kalas

Det blev en hejdundrande födelsedag med massor av gratulationer o finfina presenter - kan nästan tro jag fyllde 100!
Först fick jag blomstercheckar på posten i ett brev från en kär gammal plastpappa och för dessa köpte jag mig en underbar sommarbukett med pion och riddarsporre :o)

Min raraste S kom hem tidigare från jobbet och hjälpte till med det sista att fixa. Sen droppade kalasgästerna in efter 18-tiden. Vädret hade ju inte kunnat vara bättre så vi höll till utomhus på altanen. Gästerna bjöds på långmarinerade grillade kycklingspett med en egengjord potatissallad samt en grönsallad på avocado, grillad majs, maché och coctailtomater. Till det dracks det rosé Chill out. Efter blev det kaffe och hör o häpna KÖPT tårta! Sen kom drinkbordet fram och mormorn o farfarn drog sina allra bästa bar(n)visor! Under terassmarkisen och med en värmare kunde vi sitta ute ända till sista man lämnade boningen vid 00 snåret. Mycket trevlig kväll mao!

Å fina presenter som sagt; vita matteus tallrikar med fjärilar, Matteus musseltallrik, coctailglas, vinglas, presentkort och bikini.

Vi lyckades städa undan allt innan vi drog täcket över huvudet. Så i morse var det en fröjd att gå upp! Dagen har inte bjudit på många ryck o eftermiddagen har spenderats ute och i lekparken. Nu har vi kastat barnen i sängen så nu ska vi inviga coctailglasen med en raspberry daiquiri - sen är det visst fotboll kl 21.....
Tack igen alla som förgyllde min dag!
Ha en fortsatt trevlig helg

1 kommentar: