Antal besökare online

Antal besökare i dag

Totalt antal besökare

Sidor

måndag 10 maj 2010

Kärlek till en dansant man i kalsonger

Jag har en andra hälft som bjuder på sig själv och det är väl det jag älskar även om skämskudden får användas flitigt ;O) Denna dag har mest besått av burr burr och raggisar - hur kan maj vara så kallt? I mitten av maj brukar högsommarvärmen smyga sig på för att sedan krypa ned under 10+ sträcket lagom till midsommar. Jag får väl tänka positivt och hoppas på en varm midsommar för en gång skull. I dag har diverse inbjudningar till födelsedagar skickats iväg - nu återstår bara stora A´s alldeles egna kompiskalas. Han har uttryckligen önskat en Blixten Pinata på sitt barnkalas - det är tydligen på modet i kalassvängen. Viva Mexico!

Alla (läs S) förstod inte ironin i min önskelista - jag förstår att jag inte får en kamera för 8000 och en köksmaskin för 7000. Ni kan lägga till:

Muffinsplåtar 2 st
Presentkort på växtriket till utekrukor o blommor
Alla pocketböcker av mons kallentoft (jag har ingen)
Senaste Roslund och Hellströms boken "Tre sekunder"

Dagens dinner = Korvstroganoff m råris och sallad. Jag har börjat göra korvstroganoff som barnen får på sitt dagis (mamsen är ju kokerska där). Förr hade jag bara chilisås i grädden men nu använder jag bara tomatpure o krossade tomater samt lite buljong och grädde förstås. Det blir en mycket godare och inte lika "stickig" sås som det kan bli med chilisåsen. Gullök, vitlök och riktig falukorv med mycket kött förstås!

Fortsatt skön måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar