Antal besökare online

Antal besökare i dag

Totalt antal besökare

Sidor

tisdag 18 maj 2010

planera, mis en place, skriva listor - that´s me....

Andra arbetsdagen gjorde inte en piggare direkt... men kvällen har vigts åt div planerande inför födelsedagar och sen har det tvättats kläder oxå - tur att man har simultankapacitet!
Blir galen på grannarnas ungar som inte har hyfs nog att ringa på dörren utan sliter upp den som om det vore hemma och gastar HALLÅÅÅÅÅ. Fan kan inte päronen uppfostra? Jag hatar att vara arga tanten - om jag ändå vore en arg snickare...
har under senaste veckorna planerat (!) och påbörjat en skuggrabatt på sidan av huset. Från början stod där en ensam bondpion som nu har fått sällis av en vit luktpion, rosenplister, träjon, kärleksört, daggkåpa och lite olika aklejor som jag hittat lite överallt på tomten. Så nu sitter jag här likt en porrsurfare och letar efter skuggväxter på nätet. Ja jävlar vad bra det kommer bli så småningom. Jag har ju turen att vara kollega med en dam som jobbat åt parkförvaltningen i många herrans år och som är en hejare på allt vad trädgård heter - henne får jag bra tips av :o) Jag som aldrig gillat perennrabatter har nu blivit en perenntant...
Mia min Mia fixar pinata till stora A´s kalas och ingen är gladare än jag :o) inbjudningarna ska ut i morgon. Vi (läs jag) drog gränsen vid 12 ungar - det får räcka i vår inte alltför stora boning. Har vi tur är det finväder o kan vara ute. Förresten känner jag en som fyller 35 på fredag hon vill inte ha pinata hon vill ha skumpa o caipirinha så det ska jag försöka fixa!
I morgon har jag "den stora äran" att på jobbet ta emot en vänsterpartistisk riksdagsledamot samt hennes lokala representanter. Denna dam brinner tydligen för äldreomsorgsfrågor - jag har bakat en hallon o blåbärskaka, min taktik är att fylla hennes mun med kaka o kaffe så hon inte ställer tokiga frågor som jag inte kan svara på - det låter väl bra?

Dagens dinner tisdag = Blandade småpajer direkt från frysen (ja hemgjorda - vad trodde du??). Ost- o skinka, kyckling/ feta o spenat samt en med räkor/crabfish/sparris serverades med en grönsallad o en kanna isvatten.

Ha en härlig tisdagskväll o du - imorrn är det mittvecka o lillördag ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar