Antal besökare online

Antal besökare i dag

Totalt antal besökare

Sidor

torsdag 13 maj 2010

Linnéa

Tydligen får jag bannor om jag inte bloggar! ;o)
I dag gratulerar vi lilla A och mamsen som har namnsdag och alla andra Linneor med för den delen. Båda har fått namnet efter min mormor Linnéa Matilda som tyvärr dog för några år sedan. Min mormor dog i KOL och min mamma röker som en borstbindare.... KOL är ett av de mest plågsammaste avslut du kan ha - du kan inte andas och ångest som f-n. Måste ju vara underbart att betala flera tusen om året för att få en plågsam död....
Nåväl, stora A har turen att ikväll få sova hos AK o Janos. Gå på restaurang skulle de göra också. Så som tröst för lilla A som blev väldigt avis fick hon åka o köpa en liten påse godis i slummens kända godisbutik.
Förmiddagen spenderades i trädgården - och som pris gjorde jag ngt skit med ryggen så nu har jag ont. Och jag skäms.....(o lite skraj med för den delen). Skäll har jag fått både av S, mamma o Janos, så nu går jag med svansen mellan benen och öronen slokar.

I morgon kväll hem till fam Y-mark på lite tjosantjosan. En omgång i Bezzerwisser kanske är på sin plats ty damerna är ju fortfarande obesegrade o herrarna skyller på att vi fuskar.... ja vad ska de stackrarna säga till sitt försvar!

Eftersom jag inte skrev i går kan jag avslöja att:
Gårdagens dinner = Långmarinerad kycklingfilé på spett med Erlewingskans potatissallad. Som en liten appetizer hade vi grillade citron o vitlöksmarinerade räkor på spett. Ljuvligt!
Dagens dinner = I dag orkade vi inte engagera oss så värst så det blir Spaghetti Bolognese.
Fortsatt trevlig flygarhelg!

1 kommentar:

  1. Thö grejtest Svejgerska äver!13 maj 2010 kl. 18:18

    Så där ja!! Nu är min dag fulländad. Persiljekyckling med klyftpäre och förrätt laxröra på bröd. Puss var rädd om dig nu med ryggen!!

    SvaraRadera