Antal besökare online

Antal besökare i dag

Totalt antal besökare

Sidor

fredag 30 april 2010

Nu é våren kommen, nu é våren kommen.....

I går kväll fick vi "äran" att få besök av tidigare nämnda försäljare. Det var ju inte enbart en mattvätt som jag hade uppfattat det utan en dammsugare som kunde göra det mesta. Vi äger som sagt en matta och den fick vi först gå på med vår egna dammsugare innan monsterdammsugaren gjorde sitt. På bilderna kan ni se vad som fångades upp trots att vi nyss dammsugit. Inte nog med det - sen dammsögs fotändan på vår sängmadrass om ni tittar på den bilden med den svarta duken kan jag fortelle att det vita på den svarta duken är gamla hudavlagringar, kvalster och kvalsterbajs! Och till saken hör att det är inte vid fötterna som det finns mest kvalster utan upptill i sängen..... BLÄÄÄÄÄÄÄÄ. Fatta vad snuskigt!!! Jag kan avslöja att vi inte köpte ngn men med det menas inte att vi inte är intresserade.












Idag är det ju Valborgsmässoafton så vi ska gå till brasan som den lokala idrottsklubben med frivilliga arrangerar varje år. Den ligger på toppen av en stor kulle som heter "Siggebacken". Så igår på lilla A´s avdelning pratade dom om Valborg o brasor och det visade sig att många skulle gå till Siggebacken idag. Det hör till saken att lilla A har en pojke i sin dagisgrupp som heter Sigge så lilla A deklarerade friskt att: -Nej! Jag ska inte gå till Siggebacken jag ska gå till Avabacken! Tokunge...

Här ser Ni resultatet av min nya mascara - och jag är riktigt riktigt nöjd faktiskt (Jag har korta o tunna fransar). Men om det är värt priset? Ja - när jag blir miljonär.

I morgon firar vi svärmor som fyller 25 ;o) så middag där - sen kommer Janos hem till oss o barnvaktar för vi ska åka in till staden för att umgås med vänner o titta/lyssna på Engmans Kapell på Klara - tjooho!

Dagens dinner = Grillad marinerad fläskkarré med Grekisk sallad. Barnen får grillad korv o pommes. Åsså ett glas rött för att fira vårens ankomst! (alltså inte till barnen)

1 kommentar: