Antal besökare online

Antal besökare i dag

Totalt antal besökare

Sidor

fredag 16 april 2010

Ödmjuk inför livet

I bland kommer den där knytnäven i magen som får en att inse att livet är det bästa jag och min familj har. Att få vara frisk och att de omkring mig oxå får vara det. I dag begravs Anna vars blogg jag följt ett tag. Anna somnade in den 13 mars pga den cancer som till slut segrade. I dag tänker jag på Anna, hennes man och treåriga dottern Tilda http://annajansson73.blogspot.com/
Jag vet inte varför jag följer dessa "sjukbloggar" kan tyckas att det inte är sunt att följa folk mitt i bedrövelsen. Men dom skriver för att bearbeta o jag läser nog av samma anledning. Cancer är vår tids folksjukdom. Tack vare dessa människor har jag blivit mer ödmjuk som människa. Att reta upp sig på småsaker är ingenting mot att inte få vara frisk och vetskapen om att livet kanske snart tar slut.

Nåväl, nu lyser vårsolen och inte ett spår av aska från Island kan skönjas. Hoppas eftermiddagen fortsätter så. Ikväll ska det grillas entrecote, o ett glas vin i solen under tiden är väl inte helt fel. Det får bli de stora barnens fredagsmys - de små får popcorn!

Dagens dinner = Grillad entrecote (Kycklingklubbor till A2), potatisgratäng o sallad.

Hoppas Du får en fortsatt härlig fredag!

1 kommentar:

  1. Jag är gräsänka och firar fredag själv, med ett glas vin och en skål nötter. Ganska slappt och skönt med andra ord.

    SvaraRadera