Antal besökare online

Antal besökare i dag

Totalt antal besökare

Sidor

tisdag 27 april 2010

En dag i ytlighetens tecken

Började dan som jag brukar nu för tiden. Efter att kidsen lämnats på dagis intogs en nyttig frulle till ljudet av morgonpasset. Kodjos skratt är mitt livselixir - jag behöver honom varje morgon numera! Vem blir inte glad av honom??

Eftersom min yngsta så snyggt påpekade i morse att jag hade skäggiga ben - som jultomten(!) så fick det bli en förmiddag med lite vax här o där. Sen åkte jag till Kicks på Hälla och införskaffade lite fina nagellack till våren/sommaren som harmoniserar fint med solbrännan. Dessutom köpte jag för första gången i mitt liv en "riktig" mascara = Diorshow unlimited. Upp till bevis i morgon då jag provar den! Priset talar vi inte om...
På Kicks passade jag på att prova ut lite sommardofter då min parfym Vera Vang Princess har hängt med ett tag o nu vill jag ha ngt fräscht somrigt. På min högra handled hamnade Versaces Versus och på min vänstra Escadas sommardoft Marine Groove. Escadas luktar verkligen sommar som en skål med glass, jordgubbar och vanilj. Den luktar gott men jag känner nu att den är alldeles för söt för mig. Jag är annars än mer orientalisk parfymbrutta. OCH precis så luktar faktiskt Versus; qumquat, citron, stjärnäpple, apelsinblomma, doftranka, patchouli och mysk. Så - jag har bestämt mig Versace versus får det bli! Hey Mr S jag fyller år om 25 dagar ;o)

Jag hade oxå planerat att kika in på Kapp Ahl o kolla bikinis då jag sett en som jag vill ha - men se det gick inte för deras badkläder kommer inte ut i butik förrens nästa vecka - snopet!

Åsså kom den bruna barcaresenären hem med en pava cava o förstås - fotbollsdräkter till ynglingarna. Härligt nu är vi kompletta igen!

Dagens Dinner = Kycklingwok med vitlök o ostronsås + fullkornsnudlar

1 kommentar:

  1. Vill gärna höra hur mascaran funkar.....om den är värd sina pengar:)

    SvaraRadera