Antal besökare online

Antal besökare i dag

Totalt antal besökare

Sidor

onsdag 28 april 2010

Vemodig start

Till dagens frukost kollades uppdateringarna på mina favoritbloggar och jag hamnade hos den tidigare omtalade Annas blogg. Anna som gick bort för några veckor sedan har en underbar man som faktiskt fortsätter skriva på Annas blogg. Han skrev innan begravningen en saga till sin och Annas dotter för att hjälpa lilla tjejen i sorgearbetet efter att ha förlorat sin mamma. Sagan har han nu publicerat på bloggen - om den inte publiceras i pappersform blir jag väldigt förvånad för den är riktigt bra - och sorglig. Så nu sitter jag här o snörvlar, dricker salt kaffe och försöker läsa morgontidningen genom suddiga linser. GÅ IN OCH LÄS! http://annajansson73.blogspot.com/ Tur nog väcker Kodjo mig ur dvalan med sina skrattsalvor så jag inser att jag lever -jag lever varje minut och jag älskar livet!

Så fylld av livslust tog jag den första promenaden på riktigt länge. En runda i ghettot med solen på nästippen gjorde susen o ryggen höll. Förbi JM stannade jag o ringde på o öppnade gjorde en pepparkaksgubbe i bara kalsingarna...allt hade varit toppen o i planet på vägen hem var de bara 12 - jo tolv! - resenärer mot normala 212 detta då inga nya charterresenärer flugits ned senaste veckan pga all aska. Så herrn fick bre ut sig över alla tre sätena på sin rad och fick en egen personlig flygvärdinna - jag kan tro att han mådde då ;o)

Ett spännande mail har skickats iväg som kan innebära roliga saker till hösten - men mer säger jag inte :o) Ikväll vankas hudvårdsparty hos L - trots det som inträffade med mitt ansikte för två veckor sedan pga en annan hudvårdsprodukt är jag villig att prova detta. Dessutom har ju L lovat att bjuda på ett riktigt kafferep med 7 sorters kakor ;o) o det vill jag ju inte missa... sen måste ju vissa minnesluckor från i lördags fyllas i.
Dagens dinner = pasta med sås på tomat, bacon, lök, vitlök, basilika, parmesan, champinjoner o lättcremefraiche

1 kommentar:

  1. Om sagan är sorglig tror jag att jag hoppar över den.

    Men vad ska hända i höst??

    SvaraRadera