Antal besökare online

Antal besökare i dag

Totalt antal besökare

Sidor

torsdag 22 april 2010

Das kirke ist nicht meine grej

Nu! har jag äntligen skickat efter utträdelseblanketten ur Svenska kyrkan. Har väl tänkt på att göra det i ca 5 år utan att det blivit av... iofs får jag betala kyrkoskatten hela året ut men nu blir det i allafall gjort. Så Ni som går på min ev. begravning får hjälpas åt att bära ut kistan ur den neutrala lokalen och säna ned den i hålet för det betalar jag inte för längre ;o) inte heller kantor o prelle men det tror jag att jag klarar mig utan......

Har idag för första gången sen operationen varit o handlat själv o hämtat barnen på dagis. Att ngt så vanligtvis tråkigt kan vara så kul?!

Dagens dinner (stod S för då han kom hem o hade handlat lite plock) = parma, bresaola, salami, ostar o oliver. Till det ett supergott vin Fox Creek Red Baron. Barnen fick en torftig varm macka - men det slank ned. Det blev torsdagsmys istf fredagsmys då S på fred kväll åker till Skavsta. Sen får vi väl se om grabbarna kommer upp i luften därifrån på lörd morgon.

Har förberett lite inför lördagen och har ikväll lagt in blandade oliver varvat med citronskal, röd chili, vitlöksklyftor och rosmarin i god olivolja. Nu får det stå och dra ett par dygn. Sen har jag gjort färskost som nu står och rinner av. Ska i morgon smaksättas i två varianter, en med soltorkade tomater och en med örtsalt. Bilder kanske kommer.

Apropå mat - sista Plura o Mauro ikväll, hur ska jag klara mig sen på torsdagarna?

1 kommentar:

  1. Jag säger bara gott gott gott inför lördagen!
    //"skitungen"

    SvaraRadera