Antal besökare online

Antal besökare i dag

Totalt antal besökare

Sidor

torsdag 29 april 2010

"- Mamma, mamma vaffö ropa du på mig?"

var det första lilla A ropade från sin säng i morse. Ingen hade dock ropat så damen drömde nog en smula. Men gulligt lät det så vi fick oss alla ett skratt direkt på morgonen :o)

Gårdagskvällen spenderades ett kvarter bort där det var hudvårdsklass MK för hela slanten - bokstavligt talat! Eftersom jag provade ett annat märke för några veckor sedan som min hud reagerade på får jag pengarna tillbaka. Därför bestämde jag att i stället prova detta märke. Det kändes onekligen väldigt bra då vi fick prova. Dock har man ju inte råd att hosta upp flera tusen på en gång så det fick bli ett grundkit med renföring, fuktkräm, serum och en ögonkräm. Deras foundation var otroligt bra och vi fick alla prova oss fram till rätt nyans. Eftersom jag vet att jag inte använder det på sommaren särskilt mycket och jag dessutom köpte en från Lancome (Hydra Zen Teinté) nyligen som jag verkligen gillar skippade jag foundation denna gång. Men till hösten blir det alla gånger en tub. Dessutom var den prisvärd om man jämför med Lancome och Clinique som jag annars köper. Värdinnan L bjöd som utlovat fika med varm ananaspaj o glass samt farligt goda chokladkakor. L som bor så fint så jag tror jag flyttar dit......



Ett missat avsnitt av True Blood togs igen på SVT Play - praise the lord for streamin som Sookie själv skulle sagt det. Alan Ball är min husgud o jag saknar Dexter kopiöst...

Eftersom recepten efterfrågas bjussar jag så gott det går. Jag lagar sällan efter recept utan improviserar o höftar. I dag tar vi det som finns: vit fisk, crabfish, lök, vitlök, morot, saffran, fiskbuljong, en skvätt vitt vin, krosstomat, matvete, timjan, salt, socker, svartpeppar o sambal oelek serveras med en klick cremefraiche och ett gott bröd. Det skulle va gott med räkor, blåmusslor, blekselleri o fänkål oxå med se det har jag inte hemma! Ja gör som ni brukar när ni kokar en soppa så blir det nog bra - ett tips: Lägg i fisken när du dragit kastrullen fr plattan, det räcker. Då blir fisken inte för torr utan lagom klar tills kastrullen ställs på bordet
Dagens dinner = Bouillabaisse-inspirerad Fisksoppa

Senare ikväll kommer en trevlig kille hit (som dessutom råkar vara min plastbrorsa) o tvättar vår ryamatta - helt gratis! Han har fått jobb som säljare och för att få ihop första lönen ska han åka runt o demonstrera mackapären. Eftersom vi äger 1 (en) matta i huset är jag ingen direkt spekulant på grejen som är en mattvätt/möbeltvätt. Dessutom har jag maskintvättbara överdrag till soffor o fåtöljer. Men grabben får öva på replikerna o jag får en ren matta :O)
Min "exklusiva" mascara har jag inte hunnit prova än - man sunkar ner sig när man går sjukskriven i slummen.... men betyget kommer!

2 kommentarer:

  1. Thö grejtest Svejgerska äver!29 april 2010 kl. 13:05

    Hej sockertoppen! Be han dra "över" era madrasser i sängarna:-)!! Funkar tydligen superbt med dessa maskiner..bara för att han ska få träna! Ha en njutbar dag, själv ska jag träffa Resia säljarna på Lilla Å över ett glas vin o planering. Kramis

    SvaraRadera
  2. Det låter ju som ett tråkigt affärsmöte... smart idé med sängen det kommer han säkert själv föreslå. Man vet ju hur dom är dom där säljarna ;o)

    SvaraRadera