Antal besökare online

Antal besökare i dag

Totalt antal besökare

Sidor

fredag 2 juli 2010

Grattis Farfar Tuppe!

Veckan rann förbi snabbare än Fänforsens svärmorsvals o redan är det fredag. I veckan fick jag o några av mina ssk kollegor äntligen reda på att vi inte behöver arbeta jourhelger from den 1/9. Det var verkligen på tiden med tanke på att vissa av oss fått jobba helg medans vissa helt ekelt har sluppit undan - vaddå rättvist...

I dag har jag sålt ungarnas gamla combivagn till en lettisk kvinna som skulle föda barn om sex dagar - 800 bagis. Så kosan styrdes på e.m. till Hälla där det fyndades reakläder att ha till hösten för barnen. Själv fyndade jag några finfina klänningar :O) Vi ska på 35+40 årsfest nästa lördag så det passar ypperligt.

På väg hem från dagis plockades en stor skål med solvarma smultron som vi åt till efterrätt ihop med vaniljglass - mmmmm. Min andra hälft är på AW med jobbet ikväll o jag misstänker att de "torra ingenjörerna" ;o) ska förlusta sig på arosfestivalen.
Nu tar vi helg och hoppas att solskenet o värmen håller i sig - kanske en tur till Ängsö för ett dopp?

2 kommentarer:

  1. Thö grejtest Svejgerska äver!2 juli 2010 kl. 20:37

    Härligt ett nytt inlägg= me like a lot.
    Du gör min absoluta favvoblogg! Skulle hälsa från Marie att du skrev så jädrans bra! Sug idig

    Kram darling!

    SvaraRadera
  2. Skönt att ni får slippa helgerna! Det har varit helt otroligt skönt att slippa jobba helg, sen jag fick det här jobbet i höstas.

    SvaraRadera