Antal besökare online

Antal besökare i dag

Totalt antal besökare

Sidor

onsdag 28 juli 2010

Arachnophobia

Kl 3 i natt vaknade jag av lilla A som snyftade o jämrade sig. Famlade mig fram i mörkret då jag inte har linserna i nattetid, kom fram till hennes säng ställde mig lutande över henne och försökte trösta. Det gick inte utan hon deklarerade sömndrucket att hon ville komma till vår säng. Så för att resa mig upp backade jag en bit och får då se ngt stort svart på väggen ca 20 cm från hennes huvud.
- Kom du så tar mamma ditt täcke o kudde....
Sen gick jag in till S och säger "S du måste komma och titta vad det är på väggen vid lilla A´s huvudända, jag har inga linser så jag ser inte vad det är men det är ngt stort svart!"

I mitt huvud tänkte jag att det är nog en svärmare/nattfjäril - men kanske inte, det kan vara en spindel...

Mannen traskade upp, van o kanske ngt trött på sin fobiska halva. Det enda som hörs när han tänder lampan är:

"Oh shit vilken JÄVLA spindel!" Varpå jag tar på mig linserna i rekordfart o sticker in huvudet i ungarnas rum. Och där på väggen sitter tamejfan den största spindel som jag ngnsin sett i vilt tillstånd. Ni som känner oss vet att vi haft problem med stora husspindlar tidigare - men detta tog hem priset, på väggen satt ett jävla MONSTER. Jag överdriver inte om jag säger att den var 8 cm på längden och 6-7 cm på bredden. S slog iallafall ihjäl den med en flugsmälla (jag är ledsen om det regnar i en vecka nu) o spolade ner den i toan. Sen låg Fröken Fräken vaken till kl 06.30 lagom till det var så pass ljust att jag såg väggarna i vårat sovrum. Troligen har den kommit in via fönstret som var öppen i ungarnas rum. Jag kan säga att ALLA fönster i hela huset stängdes!

Har ringt försäkringsbolag och skadedjursbekämpare för att få bukt med detta, tyvärr resonerar dom inte spindel som ett skadedjur så under morgondagen ska jag få besked om sanering ingår i hemförsäkring eller inte. So what - annars flyttar jag!!!!!

OBS - denna bild hittade jag på nätet under sökordet Husspindel - och motsvarar ganska exakt utseende och storlek på den "lilla rackaren". Nån som vill sova över??

5 kommentarer:

  1. Jag hittade en jättelik spindel på L-gården för några år sedan. Den la jag i en burk och tog med till en farbror på S-gården. Han hade jobbat på Skansens akvarium och var expert. Du vet säkert. Spännande var det!

    SvaraRadera
  2. Oh!!!! Fy fan säger jag, och jävlar säger jag med. Kram Svärmodern

    SvaraRadera
  3. Haha SVÄRmodern - det är alltså DU som lär våra barn att svära ;O) Om du inte är snäll kanske jag lägger en under din huvudkudde...

    SvaraRadera
  4. HAhaha ett husdjur! Kan väl vara mysigt! Spindel i hemmet betyder lycka! Som tur är så har jag ingen spindelskräck! Kram Svejgerskan

    SvaraRadera
  5. Du ser Linda, mina barn har inte spindelskräck o inte jag heller. Fast det vete 17,en sån där stor mitt i natten. Jag vet att i Tobbes säng finns det en liten knubbig en, men eftersom han inte tycker om att man dödar spindlar får den vara kvar. Om du lägger en under kudden gör ingenting bara den inte ligger ovanpå. Kram svärmodern som inte svär så mycket som man kanske tror.

    SvaraRadera