Antal besökare online

Antal besökare i dag

Totalt antal besökare

Sidor

lördag 3 juli 2010

hoppande jävlar..

Vilken hetta!!! Rena rama värmeböljan - så skönt men ack så svettigt mellan varven. I byhålan arrangeras två (!) festivaler denna helg och i åt andra hållet hålls det Arosfestival. Jag minns för 10 år sen då var jag attans nykär o djävulskt svartsjuk just denna helg.... I dag var jag bara - svettig! Närå men vi tog ungarna och åkte in på dan.

Enligt lokalblaskan hade hamnfestivalen i byhålan det högre betyget då det gällde karuseller. Det var f.ö samma karusellarr som på vårmarknaden då de i parti och minut sprang ut o drog åt mutttrar efter varje masken-åk=Känns tryggt! Väl på plats kunde vi konstatera att det var så j-vla sjaskigt hela tillställningen. Som ett (ursäkta) Taikonläger över det hela. Skitigt, trasigt, ryssar vid varenda karusell som inte kunde ett ord svenska, på själva festvalområdet fanns 3-4 bås med teleoperatörer som försökte värva nya kunde och en plastbil som dom ville få oss tro att det var "batmobilen". ETT STORT JÄVLA SKÄMT! Jag hoppas verkligen att gatufestivalen dragit det långa strået - hamnfestivalen har gjort sitt! Så - nu har ni fått ett expertutlåtande från en som var där 2 timmar en eftermiddag - för 10 år sen bodde jag där i 4 dagar men det är klart då var jag ung o kåt... ;o) Arosfestivalen slår f-ö bägge dessa med hästlängder!

Fördelen med värmen är att man inte orkar ett jota - så lojt flyter man bara med timmarna vilket är riktigt skönt. Väl hemma intogs altanen och sol lapades så till den mildra grad att jag nästan trodde att jag skulle svimma ett tag pga värmen. Sen agerade jag taxi till Janos o AK som skulle på 60-årsfest på Johannisberg.

Väl hemma fick jag efter flera timmar på halster en Strawberry Daiquiri, sen brassades käk.
Dagens Dinner = Aptitretare "Hoppande jävlar" och ett glas iskallt rosé sen kycklingspett som S marinerat vilka serverades med en vattenmelon, jordgubb, basilika, rödlök o fetasallad med vinaigrette.
Nu är det visst en makalös fotbollsmatch på TV - herrn försöker förklara det magnifika och jag svarar - vad han sa har jag redan glömt. Hoppsan nu fick jag en mangodrink!
Skål o godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar