Antal besökare online

Antal besökare i dag

Totalt antal besökare

Sidor

söndag 25 juli 2010

Regntunga skyar

Jag är splittrad - å ena sidan jätteskönt och behövligt med regn, men å andra - ge mig sol o värme jag har faktiskt semester!! Jaja det får bli en städ- och tvättdag, det är också behövligt...

Vallbysejouren avbröts hastigt i går då stora A bestämde sig för att kräkas ner hela bilen mitt på motorvägen. Att vända är ju liksom svårt så vi fick fortsätta till Hälla där vi fick åtgärda spektaklet så gott det gick. Sen Irstavägen hem - utifall att.. Lilla A grinade bestört när hon insåg att det inte skulle bli några djur att klappa, som plåster på såren fick hon följa med pappan till byhålan och handla istället. Kraken slängde jag i sängen och han sov ända till kvällen o kom upp ett par timmar för att sedan kräkas igen o somna för natten. Men nu mår han bra säger han, vi får väl se...

Jag har nyligen läst ut John Ajvide Lindqvist´s bok "Låt den rätte komma in" som sedemera filmatiserats av Thomas Alfredson och som fick flera Guldbaggar. Vilken sjukhelvetes bra bok - och så osvensk. Vampyrer i Blackeberg liksom! Så igår var planen att vi skulle ta hem den på datorn o kolla men se fröken Fräken somnade när stora A skulle sova för natten. Vi får ta den ikväll istället för den ska vara lika bra som boken har jag hört!

Vi hurrar i dag för M som fyller 35 - hoppas Du får en trevlig bilresa vännen!

Gårdagens dinner blev en riktig hit - att grilla är underbart men ibland tröttnar man och då är det perfa med lite fisk. Här kommer ett litet bildbevis:

Dagens dinner = Grekisk kyckling, dvs stekt saltad o pepprad kycklingfile läggs i en form, smula över feta, oregano och kalamataoliver. Slå på matlagningsgrädde och skjuts in i ugnen i ca 25 minuter. Serveras med ugnsstekta grönsaker o potatis. Ett glas rött förstås!
Ha en trevlig söndagskväll

3 kommentarer:

  1. Gudars hújedamej så gott! Fan tror jag läst boken ändå...typ förra sommaren! PUSS nu har jag osså bloggat!

    SvaraRadera
  2. Måste medge att de var en av de bästa böcker jag läst på länge! Väldigt svår att lägga ifrån sig. Läste den förra sommaren. Sen köpte jag "Människohamn" (tror jag den heter) men de ligger oöppnad så du får gärna låna den och ge ett utlåtande.

    Filmen däremot är en av de största besvikelserna någonsin. Men så brukar de väl vara med filmatiseringar? Den "make no sense" för mig. Läste boken för att jag ville ha den läst före filmen men blev väldigt besviken.
    http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9170530823
    Kanske nåt för stora A om nåt år? ;)

    Appropå filmatiseringar så såg vi "Snabba Cash" häromkvällen. Den motsvara iaf förväntningarna en aning. Helt OK.

    Så fortsätter jag med sista filmtipset i regnrusket. Filmatiseringen av "Patient 67" av Dennis Lehane (ej läst) heter "Shutter Island" och huvudrollen spelas av den så alltid förträfflige, och underskattade, Leo di Caprio, som på senare år väljer sina filmer med stor omsorg.
    MAKE NO SENSE! säger man och undrar vad de är, men i slutet faller bitarna på plats. Klart sevärd och på bio rullar "Inception" upp med Leo vilken jag ser fram emot!

    Ville egentligen bara kommentera att "Låt den rätta komma in" var en galet bra bok men de blev lite längre.

    Får väl starta en egen blogg! ;)

    P.S Se upp för Avatar, american shit!

    SvaraRadera
  3. Tack ORVAR! För bra recensioner ;o)Snabba cash blir det kanske i morrnkväll - den vill vi båda se.
    Apropå "Låt den rätte.." - jag hade nog inte riktgt heller fattat allt om jag inte läst boken, grymt besviken över att frätfejset Per Ragnar utelämnas helt efter det att han hoppat från sjukhusfönstret - i boken har han ju en betydligt mer centralt och äcklig roll.
    Avatar måste man ju bara se för effekternas skull... eller?

    Ja du kan ju det där med formuleringarna så vi väntar med spänning på Simon aka Orvars filmblogg ;o)

    SvaraRadera