Antal besökare online

Antal besökare i dag

Totalt antal besökare

Sidor

torsdag 8 juli 2010

Kärlek till en lampskärm

För flera månader sedan blev jag presenterad för en lampskärm med sisådär 35 år på nacken. Redan då fattade fröken fräken tycke men lät det bero...tills i morse då samma presentatör sammanförde oss igen. Så jag slog till - och 100 kronor fattigare blev jag ägare till denna:Den är helt i original har använts i en lya med kokvrå i Eskilstuna i två år under det sena 60-talet. Sen dess har den legat i tryggt förvar i en källare. Det var vår extravaktis på jobbet som ville sälja den för 30:- jag talade aldrig om för honom vad han egentligen skulle kunna få för den på en loppis på Söder, men han fick 100:- o han blev glad - för att inte tala om mig :o)
Denna passar just nu utmärkt i mina drömvisioner om vardagsrummet där gammalt ska blandas med hypermodernt. Jag älskar tyget som det är, men det är stålskelettet som är magnifikt, som en stor pumpa - jag ser framför mig hur ett tunt organzatyg i en knallig färg skulle sitta som ett smäck, men vi får väl se - nu får den duna i min källare ett tag...

Dagens dinner=picnickorg med brie/salami-ciabatta, köttbulls-/korv-/gurk-/ostspett till kidsen, melon, jordgubbar festis o rosé. Sen ska vi bänka oss intill E18 o titta på raggarbilar!!

I morgon sista dagen innan semester o dessutom jobbar jag bara till lunch - sen så........ :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar