Antal besökare online

Antal besökare i dag

Totalt antal besökare

Sidor

söndag 5 december 2010

2:a advent

I fredags var bästa damlaget inbjudna till vår egen ungdomsgård eller rättare sagt seniorernas aktivitetshus på nedre långgatan. MS hade dukat upp himmelskt gott snacks och gluhwein. Hämtmat stod sen på menyn. Mycket prat om ingenting... förutom skvaller o kroppsbehåring ;O) Jag o majorskan tog en lagom sen buss i kylan hem till landet.

I lördags morse var det ngt som störde mina fina vita väggar - en mörk fläck på tapeten. IIIIiih - en såndära åttabenad sak. Borde dom j*vlarna inte sova så här dags på året?? Herrn i huset kom till undsättning och jag skrämde barnen för livet. Fan ta den som flyttar med i en flyttkartong - den ska Radarbesprutas precis så mycket som den är värd...

Sen har det fixats o donats här hemma. I dag har vi gjort ett peppishus som nu tronar på köksbänken på en bädd av fusksnö i form av bomull. Lillhönan har haft tjejkompisen S här på lek o fika. Julkortsfotot är fixat, flyttkartonger har packats, fikonmarmelad har kokats o dockhuset är färdigmålat. Ingen vilohelg direkt men man ska väl känna att man lever ;O)

2 kommentarer:

  1. Så himmelskt rart!! Gulligt hus tamejfan! Kramis / Fittilutt

    SvaraRadera
  2. Duktiga du är! Fint pepparkakshus, i år får väl jag ta gelehallon på taket, så vi inte har lika. Vi har inte firat någon advent än, så vi tar hela alltet på en gång tror jag. Egyptenresan tog musten ur oss totalt, men nu är vi okey.
    God natt Setsmor

    SvaraRadera