Antal besökare online

Antal besökare i dag

Totalt antal besökare

Sidor

tisdag 21 december 2010

Uppsala tur o retur

Guess - natten blev precis lika illa som dagarna innan... Så tidigt i morse bestämde jag mig: Vi åker! Så en sjukresetaxi beställdes till hönan o mig. Tio över sju åkte vi hemifrån och var på barnakuten halv nio. Inte en pers före så vi behövde inte vänta länge. Vi fick väl det bästa beskedet - att det är en tokrejäl förstoppning där ett ynka klyx inte hjälper. Nejdå vi ska klyxa i fyra dagar!!

Jag måste erkänna att jag blev lite orolig - man befarar ju alltid det värsta.... Sen passade inte sjukresebussen alls när vi skulle hem så vi fick ta 804 hem. Min lilla skrutta var så tapper o gick hela vägen från ackis ned till stationen i 15 minusgrader. Dessutom höll vi på att bli attackerade av hundratalet utsvultna frusna änder vid svandammen som måste ha varit fullt övertygade om att vi hade mat i fickorna. Gissa vilka som somnade på bussen hem?
Ett par timmar på jobbet hanns med vid hemkomst och hönan fick lov att följa. Men hon skötte sig exemplariskt. Nu är det bara en dag kvar innan vi tar jul - skönt! I kväll blir det nog ett bastubad för att tina upp kroppen. Jag hade liksom inte klätt mig idag för promenad i kylan. Brrrrr...

1 kommentar:

  1. Nu hoppas vi det blir bra till tomten kommer. Lill-
    skruttan, nu blir hon väl förkyld också.
    kramar farmor

    SvaraRadera