Antal besökare online

Antal besökare i dag

Totalt antal besökare

Sidor

lördag 18 december 2010

Granen står så grön o grann i stugan

Skön fredag fick avsluta jobbveckan. Alla medarbetarsamtal avklarade, trevlig jullunch och eftermiddagen avslutades med möte. Så en timma tidigare hämtade jag kidsen på dagis och gick hem. Lillhönan hade klagat över magont både natten till fredagen och även på dan på dagis men inga symtom på ngn magsjuka. Den varje år besökande vinterkräksjukan har ju börjat härja så jag var livrädd att det skulle vara det. Jodå i gårkväll o natten till idag har hon också grinat o haft ont i magen men inga symtom nu heller. Så päronen har inte sovit på 2 dygn och är lagom trötta... Men nu verkar det ha gått över - hon har ätit normalt och vi har trugat med fiber. Lördagsgodiset slank förstås oxå ned. Hoppas på sömn i natt då!

Stora A spenderade fredagskvällen på badhuskalas där han firade kompisen E som fyllde 7 i november. Och hopptornet blev visst haket - nästa alla hoppade från trean och vissa modiga även från femman. Hujedamig! Lycklig, glad o
trött kille kom hem därifrån.

I dag har byhålan besökts för frissabesök (stora A) inhandling av klappar m.m. På förmiddagen klädde vi granen. Granen som är av plast och ser för rackarns ful ut... Nästa år blir det en riktig! Pyntet blev iallafall bra. Helt i rött går den och mamman har återigen fått ge vika för det fula glittret som ska hängas i granen varenda år - finns
det ngt fulare? Fast barnen tycker det är fint så jag ger mig.
Fjärde advent ska spenderas i Örsundsbro där vi ska titta runt lite på möbler och ev en och annan julklapp. Tänka sig att det finns så fina butiker i den lilla byn! Senså - har jag tur blir det en tredagarsvecka - oklart om jag blir ledig dan före julafton elr inte... Sen ska jag fixa köttbullarna, laxpatén och skaldjursmoussen till julbordet - det är vårt (mitt) bidrag.

just det Lördagens hit - flirten med Totte W på Maxiparkeringen :0/

1 kommentar:

  1. Vad då flirten med Totte W? Rolig du e!
    Kram o hoppas ni får en god natt.
    Kram Svärmor

    SvaraRadera