Antal besökare online

Antal besökare i dag

Totalt antal besökare

Sidor

måndag 27 december 2010

Äntligen vardag!

Julen är över för denna gång. En av de bästa jularna jag haft tror jag. Lugnt, skönt, ingen stress o hysteri, inget bråk - bara harmoni. Bara som att gå i morris till halv två på julafton :O) Lagom mängd julmat har varvats med kött o potatis.
En lyckad julafton i Västerås som inte avrundades förrens kl 4 på morgonen. God mat fina klappar och en tomte som lät preciis som Henka =0/ Dansant sällskap vilket resulterade i träningsvärk i buggarmarna på juldagen.

Juldagen var jag inte bättre - kom i duschen vid femtiden på kvällen och kl sex åkte vi till papi i stan och fick allt annat än julmat - hederlig stek o potatis med gräddsås o gele. Fina klappar återigen där bla stora A får åka till Globen efter nyår och kolla på Disney on ice. Upplevelser är kul! Och lilla A som fick Pippi peruk och utstyrsel, hon gick in sig totalt i rollen och kunde helt plötsligt ALLT själv. När jag skulle hjälpa henne till toa deklarerade hon friskt att "pippi kan själv, du behöver inte följa med - Pippi har faktiskt ingen mamma". Hoppsan - kan man ta på dessa kläder varje dag måntro?
Annandagen var jag pigg (jag hade ju sovit i 12 timmar) och fick städ o plock o tvättryck. Ett antal flyttkartonger hanns med oxå. Sen drog vi fågelvägen några hundra meter bort till The Grankotts där vi fick träffa Viggosin med päron. God helstekt oxfilé och ducessepotatis och kantarellsås - MUMS! Jodå ett par glas rödvin ackompanjerade det hela rätt fint :O)

I dag en intensiv halvdags på jobbet och sen hämtade barnen vid halvtvå. Hem till en mjuk skön go soffa där jag o lillhönan slumrade dryga timmen. Under tiden hörde jag storebrorsan smyga till skafferiet o smussla i sig 2 daim och lira fotbollsspel på DS med uttryck som "vilken jävla passning" - Jag fortsatte sova o låtsades varken se eller höra. Man ska väl välja sina strider ;O)

Nu hägrar nyår på Fårtickan med underbara vänner. En heldag med pulka o korvgrillning, laga mat tillsammans och bara ha kul.

Ciao

3 kommentarer:

  1. Morgonrock till halv två? Precis som hemma hos Pålforss =)
    Lät som en underbar jul Ni haft. Kul med Pippi, det är det ända som gäller hemma i Väsby också.
    Maja kutar omkring i sin Pippi utstyrsel och är drake, Pappan skall vara uppe i soffan och säga: - Dumma, dumma drake, du kan inta ta mig på hela långa dagen! Underbart!!
    Ha ett gott nytt, hälsa Stiffados Grekos!

    Kram HJ

    SvaraRadera
  2. Hahaha - ja en riktig Pålforsare :O) Ja jag hälsar los Grekos. Ha ett riktigt bra nyår! kram

    SvaraRadera
  3. Ja herregudars tack för en majsig julafton. Kul att få dansa :-)! Kram Svejgerskan Fittilutt

    SvaraRadera