Antal besökare online

Antal besökare i dag

Totalt antal besökare

Sidor

lördag 6 november 2010

Sweeet saturday

Fasikens vad skönt med helg. Startade med tidig hämtning av barn (15.45) Shit varenda päron verkar hämta sina gryn tidigt på fredagar - en annan får ångest varenda fredag då jag kl 16.45 tycks hämta sist på hela dagis.... ngt slagt prestige i att inte hämta sist anas.... skit samma trots att jag verkar vilja göra mig ironisk på andras bekostnad känns det inte kul när kottarna är sist av 60 barn..... Men i fredags var jag en "bra mamma" som kom skapligt i tid. Väl hemma göra mys; tända ljus, dona o fixa snacks till stora o små i väntan på middag. En middag som kottarna fick dinera allena då pappan o jag valde en vuxen middag efter läggning :O)

Lördagen startades med rekordelig pannknack (så går det med vuxenmiddag o rödvin...) men fröken hämtade sig rekordsnabbt för en helgstäd av boningen. Sen fick jag agera ssk utan avlöning då Madre mia skulle byta förband efter smärre operation. Var så säker fakturan kommer - med OB/storhelgsersättning o allt ;O) En java o peppisar på det sen skjutsades stora A till fastern i V-ås. Han ska spendera kvällen o natten där o bli bortskämd som få.

Vi får då dras med en sjuhelvetes (ta mig på orden!) envis unge - lilla A. Jag säger som jag alltid sagt S+L i kvadrat = lilla A. Vi har fått vad vi förtjänar. Det är bara att psyket säger ifrån.... Skitunge - men jag älskar henne ändå :O)

Kvällen har spenderats drickandes bubbel för firande av flytt o vi har skrapat de sista halltapeterna (det blir roligare då), sen middag en man kort. Nu ska lillhönan i säng - och vi ska se "så mycket bättre".

Dagens dinner fredag = utskuren biff o hasselback med en trattkantarellsås med konjak
Dagens dinner lördag = Starter - Rotari o gammal tapet, main - Papardelle med oxfile och gorgonzola

Ha en skön fortsatt lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar