Antal besökare online

Antal besökare i dag

Totalt antal besökare

Sidor

söndag 28 november 2010

Första advent

Helgen har som vanligt försvunnit i ett nafs o i morgon stundar åter måndag. Fredagen spenderade herrn på poker- o herrmiddag. Sonen hade ju önskat restaurangbesök o mami var glad att slippa laga mat. Väl där droppade även min papi med damsällskap in. Ja inget nytt damsällskap utan det gamla vanliga ;O) Så en stor familjemiddag blev det vilket inte händer så ofta. Synd att S saknades bara.

I går for vi runt o gjorde allehanda ärenden o bestyr. Enköping tur o retur några gånger, stora A provade på volleyboll på sportakademien denna lördag men "det sugde". Ingen hit med andra ord! Sen en sväng till Västra Aros i snökaos. Barnen dinerade korv m bröd vilket var deras önskemiddag - synd, det som är så jobbigt att fixa... I säng med grynen, stora barnens middag - S´s pasta med papardelle, parma, spenat o soltorkade tomater o ett glas rött till, sen "så mycket bättre", sen ZZzzzzzz. Fröken fräken nickade till sittandes i soffan med gamnacke kl 21,00. Kul tjej - kul!

Kottarna har sovit till 7 - 7.30 både lördag o söndag vilket är ett rent undantag, det vet jag. Men jag njuter av denna helgs sovmorgnar :O)

I dag har vi haft advent, målat hall (ja inte jag alltså), skottat snö (slapp jag oxå), bakat lussebullar o massor med annat. Ovan nämda morfar o K kom ut med en ärvd öronlappsfåtölj som vi fått och tog vi en fika.





Så här mysigt hade vi det i morse - mitt kök kommer jag sakna så in i bomben. Kan man ta det med sig??

Dagens dinner = Kreolsk gryta på fläskytterfilé, oliver, paprika, chorizo, syltlök m.m. serverades m pressad potatis o sallad. Ett glas aqua till.
Ettan kom - tvåan kommer såsmåningom...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar