Antal besökare online

Antal besökare i dag

Totalt antal besökare

Sidor

fredag 12 november 2010

Det lackar mot jul...

och en sån här vill jag ha till advent. En vit s.k. Järvsöbåge - tillverkas av ett litet snickeri i Ljusdal. Är jättefin att även ställa mot en vägg om man inte vill ha den i ett fönster. Skulle säkert passa finfint i uterummet i det nya huset. Denna jul skulle den vara söt i hallen.
Tittar just nu på Idol där de flesta suger som min 5 åring populärt uttrycker sig. Den enda som var bra ikväll var Linnea. Att hon sen valde en Mando Diao gör ju inte saken sämre. Denna är dock bäst: http://www.youtube.com/watch?v=b3NOCEKTzAU

Kvällen har spenderats allena med barnen då herrn i huset blev bjuden på jippo o hockey i V-ås. De små fick önska middag och önskan var: smörgåstårta med räkor! Eh Que!? Jaha så mami gjorde en liten rackare - tror ni dom åt? Nehej då. Lilla A skrapade bort garneringen och åt gurka o räkor... Schysst!

Veckan har varit full rulle och det bara eskalerar fram till jul... Baka, göra glögg, pyssla ja vem faan har tid med det när man jobbar mer än heltid. Det är ju för sjutton bara två veckor till första advent. I dag kom jag i allafall från jobbet innan tre vilket är en bedrift och ack så skönt en fredag. Nej, en två veckors semester till Thailand över jul är inget jag i dagsläget skulle gråta över.

Fröken är som en osnuten snorunge - förkylningen kom igår som en riktig smäll.
Ha en fortsatt skön fredag!

1 kommentar:

  1. En sån ska jag ha, har letat länge. "Svärmamma"

    SvaraRadera