Antal besökare online

Antal besökare i dag

Totalt antal besökare

Sidor

tisdag 10 augusti 2010

Det bästa med att semestern är slut är att man längtar efter fredagen....

Första arbetsdagen bara flöt på och med nya rutiner i det egna hemmet blev det en riktigt skön första arbetsmåndag där det hanns med lite fika hos AK o J på kvällen. Vi var typ "tvungna" att åka dit då vi har en stolt tupp i form av en 5-åring som äntligen lärt sig cykla utan stödhjul :O)

Vi hade liksom gjort upp med stora A att han skulle lära sig cykla på semestern - men han ville inte ens försöka trots vårt "tjat" (kanske just därför). Men så i söndags tvingade pappan honom och se det tog 5 minuter - så cyklade han! På kvällen var han så till sig att han pussades o kramades o pratade oavbrutet, ja lycklig var nog bara förnamnet. Så givet ville han sen igår kväll cykla till mormor för att visa sin nya talang...

I skrivande stund är det en snabb lunchbrejk som fröken fräken spenderar hemma - en fördel att bo nära jobbet! Lite av gårdagens Timmermanspasta o lite bön- o morotssallad har precis slunkit ned. Nu en kopp frystorkad java och sen kallar plikten igen...

Dagens dinner = Kassler med ingefära och mango serveras m färskpotatis o grönsallad

Veckan bjuder inte på mer än jobb o till helgen ska mina tvilling-brorsöner gratuleras med pompa och ståt då de blir tonåringar dvs 13 år. Shit....dom var nyss 3!!

Ha en skön vecka om jag inte hörs på några da´r - kanske kanske blir det kantarelljakt i helgen, OJ vad jag har längtat!!

4 kommentarer:

  1. Härligt stora A. Vi är stolta över dig! Hälsningar Fårtickan

    SvaraRadera
  2. Japp så nu kan Ni få tillbaka den lånade "styrstången". Vi tackar o bockar för lånet! (eller rättare sagt stora A får tacka när han blir stor) ;O)

    SvaraRadera
  3. .....och nu har jag koll på dig/Er! =)
    Hälsar stora H (från förr)

    SvaraRadera
  4. ÅH vad roligt att "Stora" H hittat hit! ;o)
    Ja det får jag väl räkna med nu när jag avslöjat att jag "stalkat" din finfina familj!

    SvaraRadera