Antal besökare online

Antal besökare i dag

Totalt antal besökare

Sidor

söndag 15 augusti 2010

Atopifri = utopi??

Sen jag var 10 år har jag dragits med sk atopiskt eksem på händer o fingrar. Det har gått i skov och varit lungt länge. Jag har hållit det i schack med handkräm och cortison. Innan jag gick på semester såg händerna hemska ut och efter en veckas semester och lite smörj så försvann det snabbt. Sen - en vecka kvar på semestern lagom när ångesten kom krypande, ja då blossade det upp igen. Nu kan jag konstatera att mina händer ser för taskiga ut = sår, självsprickor, vätskande blåsor, svullna och ont satan. Jag är nu helt övertygad om att de påverkas av stress och inte bara kontakt med vatten och rengöringsmedelsåsom tvål, diskmedel m.m. Nu har jag gjort slag i saken och bestämt mig för försöka bli av med detta och beställt en silkeshandske som ska lindra eksem:
http://www.medeca.se/eksem-hudbesvar/handeksembehandling/dermasilk/bestaell?page=shop.product_details&flypage=flypage-ask.tpl&product_id=114&category_id=10
Jag har läst om den tidigare och den ska fungera (jag vet inte varför jag köpt den tidigare..)
Hoppas hoppas verkligen att det hjälper - det är liksom svårt att jobba som syrra med händerna fulla av vätskande, blödande sår.

Igår avhandlades ärenden inne i stan och sen åkte vi till svärisarna för att bada i poolen. Jag avstod och agerade badvakt istället. När vi sen kom innanför dörren hemma ringde Fårtickan och ville bjussa oss på kräftor o paj. Det beslutet var himla simpelt så vi i princip kastade oss i bilen till nämda bjudning. Härlig kväll där vi kunde sitta ute ända till 2. Kräftor med krävande drycker därtill.... och en närvarande polis som fick stora A att skälva ;o)

I dag står det tonårskalas x2 på schemat då tvillingbrorsönerna ska firas. Sen en ny vecka!
Forsatt trevlig söndag

1 kommentar:

  1. Hm...inte bra det där gumman! Anna vart ju sjukskriven ett tag för sina eksem som det var streptokocker i troligen från psyk...riktigt illa och ont men det finns väl eksem o eksem. Bra att du beställt vanten! Kram

    SvaraRadera