Antal besökare online

Antal besökare i dag

Totalt antal besökare

Sidor

onsdag 8 september 2010

AVA=

Det är ju kul att jag givit ungen min ett namn som jag förr förknippat med AkutVårdsAvdelning och from i dag är den AVAnställningar för hela slanten... Heldag med utbildning i LAS o arbetsrätt lät väl inte sådär fruktansvärt lockande i morse men det hela hölls av en väldans duktig farbror som lättade upp det hela o gjorde det roligt o förståeligt.

Ryggen har gjort sig påmind senaste veckan o har i dag nått sin kulmen - inge bra det där, känns precis som nör diskbråcket började krångla... Shit!
Igårkväll kom ett par bruna greklandsresenärer ut på en fika. Pappa o K har tillbringat två veckor på Tassos o med sig hem som ett tillskott till barskåpet en flaska Ouzo så till hösten o helgen kanske det passar utomordentligt med en moussaka, greksallad o tzatziki :O) ja å en ouzo till förståss!

En oerhört snäll svampdistributör (mamma) kom förbi ikväll med en liter kantareller och ett par tre liter rödgul trumpetsvamp - Tackar tackar!
Dagens dinner blev en snabb kycklinggryta med coctailtomater på burk, lök, vitlök, squash, en skvätt vin och en skvätt grädde serverades med icas supergoda råris som har ett alldeles perfekt tuggmotstånd o nyttigt så det förslår!
Hepp

3 kommentarer:

  1. Mmmm nice med ouzo! Det finns en mycket trevlig grekinna i Ekp som gillar det grekiska goda köket. Och jag vet att du L är en jävel på att laga god mat....jag menar...BJUD mig på grekmiddag ;). Kram

    SvaraRadera
  2. Grekiska gudinnan - ταβέρνα ανοίγει στις 16:30 το Σάββατο. Πάρτε Svenne σας και τα δύο σας κατεύθυνσης σταυρούς και ήρθε! φιλί / φράουλα

    SvaraRadera
  3. Εννοείς αυτό το Σάββατο; Λέω ναι παρακαλώ, αλλά πρέπει να μιλήσω με Svenne πρώτα. Τα λέμε αύριο! αγκαλιές και φιλιά

    SvaraRadera