Antal besökare online

Antal besökare i dag

Totalt antal besökare

Sidor

torsdag 3 juni 2010

lååång dag

Dagens VAB förvandlades till en hel del jobb. Lilla A fick följa mami till jobbet o satt snällt o lekte medans jag skötte ssk sysslor som en annan praktikant. Liite ovant när man varit borta från det i ett halvår. Tror 17 jag dubbelkollade allt... Åkte till Hälla o införskaffade förnödenheter till morgonens student som ska firas.

På eftermiddagen var det dax för stora A´s 5årskontroll o spruta. Grabben som blir helt hysterisk så fort man nämner just ordet spruta. En muta om en glass o lugnande ord gjorde ändå att killen grinade hysteriskt men satt ändå kvar i mitt knä o var stark - han var så himla duktig. Han vet nämligen efter det här årets 3 elr 4 sprutor att det går ju ändå över rätt snabbt. Sen råkade det vägg i vägg vara dropinmottagning för TBE spruta så vi skickade in lilla A på det oxå. Hon grät också förstås men mer "normalt" o det gick ju oxå över på 3 sekunder. Så en glass på solvarma trappen fick det bli vid hemkomst :o)

Å så fort herrn i huset klev innanför dörren gick jag tillbaka till jobbet för några timmars kvällsjobb. Väl hemma är jag nu trött som en trasa. Ett gott kallt glas rosé har avnjutits å nu kallar lopplådan.

Gårdagens dinner = http://www.ica.se/recept?recipeid=712634 Jäkligt gott! Ta till minst det dubbla på senapen, ingefäran o svartpeppar. Ha i lite mango chutney oxå! Vi åt tillsammans med färskpotatis o sallad

Dagens dinner = http://www.recept.nu/1.17180/per_morberg/soppor_grytor/gronsaker_potatis_andra_rotfrukter/sparrissoppa
kanongod soppa, jag hade två buntar färsk sparris i kylen som jag tog. Efter blev det ugnspannkaka o hemgjord jordgubbssylt.

Pst-jag har fått en sneakpeak på pinatan, det är så fin. Bilder kommer sen från kalaset som är på lördag!

Godnatt!

2 kommentarer:

  1. Dagens food: en 2.8% pripps
    hot dog ala manilla
    torrgrillad kåtlätt
    x antal glas rosé och öl

    SvaraRadera
  2. hmm en hot dog ala manilla - är det grillat marsvin eller?

    SvaraRadera