Antal besökare online

Antal besökare i dag

Totalt antal besökare

Sidor

onsdag 23 juni 2010

kalasdag

hela långa dagen! Midsommarfirande med resning av midsommarstång, dragspelsmusik o jordgubbstårta på jobbet o sen födelsedagskalas hos Janos där det bjöds på smörgåstårta och vin.

Nu har vi packat färdigt det mesta och jag har skrivit listor o notor vilket är typiskt mig... så fort vi kommit ifrån jobbet i morrn drar vi till Nor :O) Så nu blir det en välbehövlig minisemester utan vatten o el i dagarna tre med skööna lirare från söder o brääkare från västmanland ;O)

Midsommarafton är det damernas matlagningsdag och då blir det traditionsenlig sill, fias nubbesallad m.m o till middag ska jag fixa "Gös med pös" Mälargös med Enköpingssallad - Herbert Hermanns paradrätt från det nu rivna Enköpings stadshotell där för övrigt både min mormor o gammelfaster jobbat i restaurangen som kallskänka o servitris. Aktiviteter ska det bli oxå då herrn har fixat tipspromenad.

Midsommardagen blir det grillat - mer vet jag inte för då är det karlarna som står för matlagningen! Då ska vi andra ligga på stranden i solen o bara jäsa hela långa dagen...

En riktigt skön o solig midsommarhelg önskar jag Er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar