Antal besökare online

Antal besökare i dag

Totalt antal besökare

Sidor

tisdag 22 juni 2010

Vanna Rosenberg + Boxer Robert = Sant

hej o hå vad helgen gick fort - fylld av kärlek o prinsessor. Många grodor såg jag oxå! Nu väntar jag bara på att mina prinsesskollegor ska publicera lite bilder från lördagen...

I söndags firade vi V med fika på Fårtickan. Gräddglass lägger sig fint i en partyprinsessas "dagen efter mage" - MÖMS! Dessutom ett litet firande för den 7-åriga förlovningsdagen. Måndagen for fram i ett rasande tempo o likaså denna dag. I dag har jag dessutom hunnit med både tandhygienist o frissa. Tandhygienisten var en ny förmåga o jag har nog aldrig fått spotta så mkt blod som jag gjorde i morse - hon perforerade nog tandköttet där hon kunde... dessutom en mkt rolig dag på jobbet med bara positiva influenser :O)

Imorgon fyller Janos så presenter av dignitet har inhandlats, vi firar honom i morgon o ska visst bjudas på smörgåstårta o vin :O) dock ska vi hinna med lite klädning o resning av midsommarstång på jobbet efter lunch så jag ska hämta barnen på dagis så de får vara med på det.

2 dagar till avfärd mot Hälsingland - Kanaans land som svärmors far uttryckte det. I bibeln nämt som det "förlovade landet".. (jag svär att jag googlade på det - den boken har jag inte öppnat sen konfirmationen o lär knappast göra det under detta liv) Och sannerligen Kanaans land det är! Dock ser väl inte väderprognosen så där himla ljus ut just nu :o( nåväl den obligatoriska chokladtårtan ska bakas i morgon så hinner den safta till sig till midsommarafton. Jag minns ett år då jag inte gjorde de o jäklar i min lilla låda vad trackad jag blev hela helgen så jag törs då inte göra annat än baka den...

Dagens dinner= långmarinerads fläskytterfilé på grillen + färskpotatissallad med feta, ruccola, kalamata, lök o senapsvinaigrette. Till det ett stort glas aqua di krana.

Fortsatt trevlig tisdag

2 kommentarer:

  1. Man fick ju nästan en överdos av kärlek under helgen.

    Kan du inte leverera en chokladtårta till kommunhuset också? Så ska jag försöka ordna så ni slipper få en viss person till "hemmet". :-))

    SvaraRadera
  2. you bet! Hur många tårtor vill ni ha?

    SvaraRadera