Antal besökare online

Antal besökare i dag

Totalt antal besökare

Sidor

måndag 14 juni 2010

HMK o jag

Helgen är slut o jag är trött.... Så blir det med kalas o kalas o kalas. I fredags grattade vi lilla V som blev 2. God smörgåstårta och cocacola(!) herrn fick äran att slippa ratta Volvon. I lördags kalasade vi för lilla A som blev 3. Tyvärr var det snålblåst o småregn så kalaset för lilla A hölls inomhus. Många fina presenter där 98% bestod av Hello Kitty prylar ;O) På kvällen kom familjen halvgrek (! hur tänkte du nu..) o M på lite mat o dryck. Kvällen avslutades med två partier Bezzerwizzer. Jag o magistern gick o vann båda gångerna - vi tackar diuretika och midnattssolen för det!
Söndagen "bara flöt" o försvann i ett nafs. I dag har dagis haft planeringsdag så farmor har haft kidsen på f.m. o lämpade av dem på jobbet lagom tills jag skulle gå hem - Tack!
I morgon är det heldagskurs och sista gången på stresshanteringskursen jag gick i våras. Risken är stor att jag somnar under meditationen...på kvällen är det picnic med lilla A´s dagisavdelning.

Som den sanna rojalist jag är förbereds för fullt prinsessfesten jag är bjuden till på lördag. Bara flickor i tiaror som ska äta snittar o dricka bubbel framför Tv´n. Sen blir det bröllopsmiddag och då ska vi skåla genom rutan med knugen o tjyvröka i salongen :o)

lördagens dinner = matjes o färskpot till förrätt och en grillad biff med grek.sallad o tzatziki
söndagens dinner = grillspett på fläskytterfilé, paprika, lök, champinjoner och chorizo.
Dagens dinner = Spaghetti bolognese

godnatt!

3 kommentarer:

  1. Tack för en mycket mysig lördagkväll, som alltid i ert sällskap. Men nästa gång då klår vi er i Bezzerwisser... ;. PUSS!

    SvaraRadera
  2. Framför rutan!!? Herregud, en sann rojalist ska vara på plats!

    SvaraRadera
  3. haha I - ja visst borde en riktig rojalist vara på plats - men jag var nog lite ironisk. Jag är nog knappast rojalist - lägg ner skiten o sätt kompetenta personer på diplomatposter istället.

    SvaraRadera