Antal besökare online

Antal besökare i dag

Totalt antal besökare

Sidor

fredag 11 februari 2011

Halshuggning

Gav herrn nöjet att få låna min bil i morse då det blåste nästintill orkan. Lilla fabian väger ju inte så mycket och jag såg framför mig hur han o herrn blåste av vägen på E18. Herrn gick ut o skottade typ massor. Sen backade han ut volvon. Och jag ser i fönstret att han liksom håller fel kurs o skriker inför barnen "vafan S - vad gör du". Så satt han där - i diket typ tre meter från carporten..... och kom ingenstans. Innan jag ens hann få på mig paltorna blir jag kommenderad att komma. Ingen glad herre. Verkligen inte glad. Men jag höll lugnet. Han provade putta och jag gasade men inget hände och jag höll på att bli ett huvud kortare ;O)

"Kvinna fick huvudet avhugget med snöspade"

Herrn insåg att det var liksom bara att stanna hemma från jobbet - för se bilen stod så illa så fabian kom inte heller ut. Efter en och en halv timme kom bonden som plogar vägen så han drog snällt upp herrn ur diket. Nu kan jag skratta, det gjorde jag verkligen inte i morse.
Hade lovat barnen att baka bullar när de var hemma i veckan så i dag drog vi igång vetebullar med fyllning av smör, muscavado, kanel och vaniljsocker. Blev riktigt mumsigt!
Här kommer en bild på gardinerna jag sydde om till köket. Fönstret här är längre än köksfönstret förr så jag blev tvungen att skarva. Som tur var hade jag sparat bitar av samma gardintyg. Skarven doldes med mormors gamla hemvirkade spetsar. Riktigt bra med tanke på att det inte kostade en krona :O)
Sista semesterdagen och jag hade gärna varit ledig en vecka till. Men otroligt mycket har jag hunnit med vilket innebär att vi kan slappna av på vardagskvällarna.
Nu tar vi fredagsmys!
ciao

1 kommentar:

  1. Ha,ha, så kan det gå. Han var inte ensam om att köra fast. Flera stycken har jag hört. Gardinerna blev jättebra! Pussa på ungarna och ha en trevlig fredagskväll!
    Kram "kär"mor

    SvaraRadera