Antal besökare online

Antal besökare i dag

Totalt antal besökare

Sidor

tisdag 10 januari 2012

Mus o Pipp

I torsdags fick familjen ett tillskott i form av en fyrbent liten randig sak. En honkatt på två år vid namn Pipp. Namnet har hon haft sen hon föddes och gavs till henne av hennes ägare. På katthemmet ursäktade de sig lite - "lite knasigt kanske". Men inte då - jag tycker det är roligt jag. Dessutom kan jag ju skylla på den som döpte henne från början ;)

http://www.hittakatten.com/manadenskatt.htm


Nåväl fröken Pipp har iallafall acklimatiserat sig lite här ute i U-dala. Är dock ngt restriktiv mot barnens yviga gester o gälla röster. Men 5 minuter efter deras kvällsläggning kommer hon fram under soffan och är hur kelig som helst. Och mest med herrn i huset - han som älskar katter.... Till och med svärmor har faktiskt varit här o klappat Besten.

I går kväll hördes en smäll fr köket. Musfällan..... Vi kollade och där satt den, den andra musen vi tagit sen nyår. För att väcka lilla tigrinnans slumrande instinkt la vi den i fällan på golvet. I samma stund som jag ska säga "va med nu S" så sticker hon fram huvudet under soffan, snabb som en vissla (eller katt)hinner hon ta ett redigt tag över musen och dra in hela fällan o mus under soffan..... Jag lyckades dock sno tillbaka den. Så - instinkten är härmed väckt. Muskriget kan börja! Heheheheh

Just det - intervjun jag var på innan jul gav frukt. Härmed är jag fast anställd i mitt förebyggarteam :)

Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar