Antal besökare online

Antal besökare i dag

Totalt antal besökare

Sidor

söndag 22 januari 2012

Ekorrhjulet

Vart tar tiden vägen? Den frågan ställs man ofta inför. Fördelen med att veckorna går fort är väl turligt nog att helgerna duggar tätare.... Så efter juluppehåll är det berömda ekorrhjulet åter i snurr.

I torsdags firade vi bästa mamma ( min alltså) då hon fick plussa på ett år på ålderstrappan ;o) kanon då hon bjöd på olika matpajer o sallad, vi som kom direkt från lilla A's gympa. Mamma firades med rosa champagne och en ostbricka som vi tänkte att hon kan knäcka för att fira att hon fyllt år och att hon jobbar sista dagen om tre månader. I hela sitt liv alltså :) fredagen fick avslutas med arbetskamrater o tapas. Fröken körde bil så njutningsfull lättöl fick ackompanjera.... Annars en bra helg med mycket innehåll. Igår långskidade jag förövrigt för första gången sen jag gick typ i fyran. Det gick sådär.....så turen blev inte särskilt lång. Nää tacka vet jag nedför!

Just det, vi har världens keligaste katt. Vilken tur att vi valde just henne. Acklimatiserat sig är nog bara förnamnet. Nu ligger hon raklång bredvid datorn på köksbordet vilket iofs inte gillas av fröken fräken. Barnen ligger hon bredvid i soffan och låter sig klias o klappas. Än har hon inte vågat sig upp till övervåningen. Men det gör inget. Jag klarar mig nog utan en katt bland sängkläderna.....

Dåså-tråkigaste inlägget ever. Roligare än så här är det inte just nu. Veckan som kommer rullar på i samma tempo. I morrn en kickstart med föräldrarådet på skolan. Men så småningom - desto mer att se fram emot :)
Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar