Antal besökare online

Antal besökare i dag

Totalt antal besökare

Sidor

söndag 15 januari 2012

Lilla London koko som en gök

Vilken tråkig helg! Men så ska det väl vara ibland för att känna att det är roligt oxå - eller? Förutom vädret har den mest innehållit städ o tvätt. Lite positivt har det väl varit oxå - som ex tre barnfria timmar. Igår var det nämligen julgransplundring hos farmorn. Päronen passade på att i lugn och ro åka till V-ås för att handla storhandla o kolla lite kläder. Eftersom två par jeans gått sönder för fröken i veckan fanns liksom ett behov av nya.... Mina favvosar lyckades jag slå upp en stor flik på (+skrapa upp knäet) när jag halkade utanför trappen en morgon. Nåväl under handlingen stötte herrn på en fd kollega, även han småbarnsförälder, som konstaterade att värdesättningen av de barnfria timmarna som för många småbarnsföräldrar ändrat karaktär. "så då åker man och handlar istället för att åka hem o göka"....



I förra veckan tog jag beslutet att inte följa damerna till Sälen i år. Fjällen lockar mig inte för fem öre. Dessutom har miss S o jag pratat om att göra en tripp. Så när Sälen inte lockade slog vi till på en weekend i Götet istället i mitten på mars. Tåg ner (så vi kan softa o dricka bubbel) sen får vi bo hos en kompis till miss S på Majorna, shopping, dricka goda drinkar, surra som bara vi kan (utan att ngn orkar lyssna) och åka spårvagn. Dessutom fri tillgång till en G:borgs guide hela helgen, en vitaminboost till kvinna enl miss S så vi kommer nog inte att få tråkigt! Jag har verkligen längtat tillbaka till Götet sen jag var där i november. Härlig stad! Det enda jag kräver är ett återbesök på http://tranquilo.se/ :)

Skönt nu finns det lite till att se fram emot. Verkar ju dumt att leva i nuet ;)

Fredagens dinner - Ceasarsallad med hemgjord dressing. Så gott o nyttigt (om man bortser fr just dressingen...)

Lördagens dinner - A tribute to the 70's; Kasslerknytten och sallad avslutades med chokladfondue och frukter. Kasslerskivor läggs på smördegsruta. Lite färskost av valfri natur breds på och sen viker man ihop degen tätt. Pensla med ägg o gräddas tills de blir gyllene. 225 grader. Lätt som en plätt. Lika goda dagen efter - uppvärmda som kalla.

Söndagens dinner - grekiska biftekibiffar, potatiskaka och vitlöksyogurt. Serverades med grönsallad, kalamata och en bön/lins/broccolisallad i en vinaegrette med spiskummin. Den sistnämnda salladen är perfa att göra en stor sats av. Räcker och står sig i 4-5 dagar. Blanchera små små broccolibuketter. Spola kallt så de behåller krispet. Blanda olivolja, vitvinäger, salt, svartpeppar, spiskummin o en gnutta socker. Tillsätt broccolin, gröna linser, hackad rödlök och kikärtor. Blanda. Enjoy!

Hoppsan Kerstin - generöst. Två utförliga recept i ett inlägg....

Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar