Antal besökare online

Antal besökare i dag

Totalt antal besökare

Sidor

söndag 3 april 2011

Jan Lindblad och jag

Få vet om det men när jag är harmonisk, lugn, avslappnad och mår alla tiders då visslar jag. Jag har det efter min papi som jag alltid minns som visslande i min barndom. Vad jag visslar? Nej inte som en bofink utan låtar - gamla o nya. Så när visslar jag då? Inte ofta kan jag säga men jag kan med all säkerhet säga att jag gör det i stugan i Järvsö. Speciellt när jag står ute och diskar. I regn som sol. Påklädd som naken (!). Nu till poängen - i veckan visslade jag på jobbet! Jag blev så paff själv att jag genast slutade ;O). Denna vecka har varit stressig men harmonisk o då kom väl de där ovan beskrivna ljuden bara...

I fredags var jag på satans bra humör som föll platt fall vid lunch då jag på bara några sekunder fick en magsjukekänsla över mig. Så jag satt vid skrivbordet genomsvettig o flåsade. Sen åkte jag hem. Sov i en och en halv timme. Sen var det över. Så det blev trots att jag anade annat en mysig fredagskväll där en pasta med oxfilé och gorgonzolaostsås avnjöts med några glas rödvin.

Lördagen bjöd på shoppingrunda i byhålan och en mysig lunch och fikastund för hela familjen på ett av fiken. Väl hemma fixade jag äntligen ordning en vägg med tavlor och med hjälp av lite expertis blev resultatet mer än bra :O) Nu är det bara alla andra sjuhundrafemtielva väggar kvar... I går dinerades en grekisk fetakyckling med rotsaker iugn och en grönsallad.

I dag lämnade vi grynen hos farmor o farfar o drog till IKEA B-by då V-ås lager gapar tomt i väntan på det nya varuhuset som slår upp portarna till helgen (tror jag). Där gick vi och njöt i vår tvåsamhet. Givetvis skulle vi käka lunch - men vart satte vi oss? Jo mitt bland barnfamiljerna... vi liksom drogs dit omedvetet. Vi lämnade mina gamla arbetskvarter med nytt v-rumsbord och tv-möbel. Vitt förstås - vad trodde Ni? I kväll har vi ätit en hederlig bolognese med calamarespasta. Inget vin - det sista åkte i såsen.

Nu ser vi fram emot hela April som bjuder på påskfest @frökenfräkens, Engmans på klara, Valborgssamkväm och nästa helg har damlaget stämt träff igen. Denna gång på nära håll så fröken tar cykeln! Undrar om man kan ta ridhjälmen? Hepp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar