Antal besökare online

Antal besökare i dag

Totalt antal besökare

Sidor

lördag 16 april 2011

Jaha - vad ska vi prata om nu då?

Så blir det när det blir barnfritt... vilket inte händer så ofta nuförtiden. MEN i morse kl 9 lämnade vi lilla A hos A-K o Janos. Hon hade lyckan att få slå följe till Falun där Janos lilla M skule grattas. Givet sova kvar oxå. Stora A hade bestämt med farmorn att de hade en hemlis till helgen vilket var att han skulle få sova där i natt. SÅ här sitter vi nu utan barn. Och - jag kan intet annat än säga att det är så in i bängen skönt! Visst älskar jag mina barn men det är älskvärt att få lämna bort dem oxå sådetså!

Inläggen duggar inte tätt vilket helt enkelt beror på en 2012 m2 trädgård som ska skötas... fröken kan måntro ha tagit sig vatten över huvudet. Byhålan har Drömparken. U-dala har frökens trädgård. Min kollega MB som kan allt vad växter heter på latin har varit här för en översyn. Hennes utlåtande var helt enkelt "jaaa det är ju en del.."


Hallens möblemang börjar ta form och i veckan har den vita byrån målats svart. I dag påbörjades även ett gammalt pelarbord sin förvandling.

Lillkillen har fått flytta in i sitt rum där bara detaljer saknas. Herrn i huset är i målartagen och påstår att lillhönan står på tur efter påsk :O)

Herrskapet njuter av barnledigheten och har sippat rosa bubbel ute i solen. En påskgul blomplantering har kommit på plats vid entrén och nu väntar en pizza i grillen. En sk pizzasten har inhandlats och ska förstås prövas. I morgon väntar visst en solig söndag. Trädgårdsarbete står på schemat - vad annars?? Sen komer min papi o donna för lite middag o umgänge. Sen mina damer och herrar är det påskvecka. En vecka som ska toppas med ett sjuhelsikes släktkalas på påskafton @U-dala :O)

2 kommentarer:

  1. Hej

    Hoppas Ni trivs bra, huset verkar var helt lovely! Stor trädgård och allt, va kul......
    Ha nu en skön Påsk och ta det lugnt med äggen!

    Kram HJ
    Ps.Känner igen klenoden(tavlan) på väggen i hallen =)Hälsa konstnärn..skan

    SvaraRadera
  2. Jodå - lovar - vi ska inte ägga upp oss allt för mycket i påsk ;O) Haha ja den gamla duken hänger med. Jag ska hälsa hon som målat den. Hoppas Ni oxå får en härlig påsk. Hälsa alla. Kramis

    SvaraRadera