Antal besökare online

Antal besökare i dag

Totalt antal besökare

Sidor

lördag 8 januari 2011

Ärlig?

Nej - det kan jag inte vara till 100% här på bloggen. Eller jo ärlig är jag (för ärlig ibland) men det finns saker som jag alltid kommer att utelämna. Innehåll och händelser i mitt jobb tex. Jag är tillräckligt nätsmart för att förstå att jag faktiskt riskerar en hel del om jag börjar skriva om saker som jag inte borde skriva om. På min arbetsplats, som är kommunal och med andra ord stor, finns en lättillgänglig skriftlig policy om hur personal är skyldig att förhålla sig till sin arbetsgivare. Inget konstigt - finns nog på de flesta arbetsplatser i dag både privat, kommunalt o statligt. Ändå förvånas jag gång på gång när jag läser andra bloggar och kommmentarer i olika slags forum där man kräks ut om sin arbetsplats, arbetskamrater och tom chefer. Förstår man inte att man riskerar sitt jobb eller är det helt enkelt så att man ber om att få bli entledigad?



Här har det varit stiltje i skriveriet. Inget flyt i tangenterna o rörigt inför förestående flytt. Helgdagar har varvats med jobbdagar - ingen ordning alls. Och måndag är barnen hemma då det är plan.dag på dagis. Så mami har tagit F-ledigt. Sen så börjar vardagen igen :O) Och om 4 veckor smäller det!

ciao

6 kommentarer:

  1. Ja, man måste vara eftertänksam och tänka på vad man skriver när det till exempel gäller arbetet.

    Flyttar ni då?? Vart??

    SvaraRadera
  2. Japp Imse!
    Då flyttar vi - till Uddala. Till skogen.

    SvaraRadera
  3. Har du kollat med ägerskan hur det är med svamp i skogarna??? Puss påre skogsmulle från svejgerskan din

    SvaraRadera
  4. jag tror faktisk att det finns en hel del. Jag fick följa med min mami o papi ut i de där skogarna när jag var liten. Då fanns det svamp. Det var iofs innan tjernobyl....

    SvaraRadera
  5. Äsch vi tar en vinare sen drar vi till skogs...så sover jag över, vi skiter i kaffetermos o korvmacka. PÖSS

    SvaraRadera
  6. Nej soffipropp - kaffe o korvmacka till skogen sen får man välförtjänt vin framför brasan när vi kommer tillbaka :O)

    SvaraRadera