Antal besökare online

Antal besökare i dag

Totalt antal besökare

Sidor

söndag 31 oktober 2010

Loveboat aka klamydiaskeppet eller cinderella

I fredags drog herrskapet i väg ut på havet med Y-marks och J:ssons. Trevligt värre! Gourmetkryss var temat o vi åt trerätters på a la carten, finfrukost med bubbel som start och buffelunch på tillbakavägen. Sen körde vi lite spa dan efter med skrubb o ansiktsmask o bubbelbad. På a la carten tog alla blinier o löjrom till starter - så där i betyg - blinier är väl inte riktigt min grej, som en tjockpannkaka utan smak liksom... Till varmrätt åt jag klassisk pepparstekt oxfilé den var kalasgod. Mycket gott vin till oxå! Underhållningen var väl så där - förband till Kent jaaa säääkert... Men sen släppte referensramarna så vid halvtvå blev det ett jäkla drag ;O) Våra medresenärer försvann dock av olika anledningar så jag o min halva höll ställningarna till efter två o kunde sen dela på en räkmacka o en bärs innan storslalomet upp till hytten! Tack för en helkul resa!! (haha ja inte i hytten alltså)

I dag sköna timmar på badhuset med alla grankottar. Nu stundar söndagsmiddag.
Dagens dinner= Långsjuden fläskkotlett i sky med lök o kokt potatis.
Till efterrätt kör vi Blossas tia o lite pepparkakor - skit glömde köpa mögelosten. Men men nöden har ingen lag....

4 kommentarer:

  1. Så du har smakat på Blossa, jag har inte öppnat min än. Väldigt snygg flaska förresten.

    SvaraRadera
  2. jajamen - en fyra i betyg. Inte alls söt o en ngt bitter ton. Skall påpekas att vi drack den varm. Den kalla tar vi imorrn ;O)

    SvaraRadera
  3. Kul att höra att Ni gick UPP till hytten!!
    Brukar vara tvärtom på slagskeppet Cinderella.
    Har Ni blivit med hus?

    Kram HJ

    SvaraRadera
  4. Haha jo vi gick faktiskt UPP till hytten. Skippade att bo på bildäcket denna gång ;O)
    Visst har vi blivit med större hus - det vi tittade o hoppades på tidigare i höstas blir vårt i februari. Vi är helnöjda :O) kramis

    SvaraRadera