Antal besökare online

Antal besökare i dag

Totalt antal besökare

Sidor

torsdag 3 mars 2011

Kosackens längtan

Snart ännu en vecka avklarad. Veckan började på topp då treåringen tidigt på måndagsmorgonen fick ett spel och följaktligen även mamman. För att avreagera sig på ngt tog mamman treåringens gosedjur, öppnade ytterdörren och slängde ut det i snön. Och när den larmade ytterdörren flög upp på vid gavel gick sirenerna för fullt... Yberpedagogiskt kan tyckas men jag är ingen pedagog, jag är en skitförbannad morsa kl halv sju en måndagsmorgon.
- "Jag larmar alltid innan jag går och lägger mig" säger S
- "jamen säg det då för fan till mig oxå" säger frökenfräken
Trevlig start på veckan eller hur...

På söndag vankas familyday på isen ute vid Ängsö. Hela Grankottsklanen med ungar och hundar. Det ska fiskas, solas(!), fikas och grillas. Stora A kan knappt bärga sig och tjatar varje kväll om att pappan måste putsa dragen så de blänker. För se fisketävlingen ska han vinna!

La ut stora A´s tripptrapp på Blocket i går och efter 20 minuter var den såld till - min kusin! Tack tack, det blir några extra drinkar på aphyllan :O) Ikväll ska jag till bästaste Sibb o lämna den sk fulspriten till "Kosackens längtan" som vi ska förgylla tiden med i stugan. Här kommer receptet för Er som är nyfikna:

1 brk kokosmjölk
2 st frp juicekoncentrat apelsin/ananas
3 pressade citroner
75 cl sprit
Allt blandas i en stor bytta och fryses in. Ska bli som hård sorbet. Vid servering skeda upp i glas och slå på fruktsoda. Gott och farligt farligt :O)

Imorgon fredag :O) och dagens middag blir ngt så makalöst kulinariskt som: Varmkorv med bröd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar