Antal besökare online

Antal besökare i dag

Totalt antal besökare

Sidor

söndag 20 mars 2011

Interpellation

på att helgen borde ha tre dagar. Grrrr - tiden räcker inte till..... Men men herrn i huset har varit duktig och är nu klar med taket i stora A´s rum. Vilken skillnad! Ljust och fint. Nu är det bara väggarna kvar. Min plan (observera min) är att vi blir klara till nästa helg. Herrn har även gett sig på trappen oxå - varannan "pinne" har plockats ned och blivit vit och sen skruvats tillbaka. Svårt att liksom montera ned hela räcket när man har småbarn =0/ Så nu står andra hälften grundat o väntar på nästa strykning. Sen ska vi bestämma hur vi gör med stegen. Svart- eller brunbets lutar det åt i alla fall.

Annars har helgen bara rullat. Fredagsmys med gamnacke i soffan kl 21. Inköp av div barnvårkläder dvs regnkläder och gummistövlar. Stora A och mami fick gå på badhuskalas för sötaste E som fyllt 7 vilket för fröken resulterade i lördagsmys med gamnacke i soffan 21,15. Matat änder i Sveriges närmaste och skitigaste å och premiärglassen på byns stora torg som sjöd av aktivitet o puls - not.

Helgens dinner
fredag = Premiär grill - Mixed grillspett m klyftpotatis och Creme bonjoursås "charlottenlök" (vi tajmade grillningen med 15 cm nysnö)
lördag = Bakpotatis med skagenröra (En sen vuxenmiddag när kidsen slängts i bingen - de fick kalasa på korv 0 pommes)
söndag = Skinkstek späckad med katrinplommon serverades med potatis, broccoli o gräddsås

Top notch är att datorn håller på att krascha - inlägget tog väl bara 30 min att skriva. Jag besparar Er svordomarna jag hasplat ur mig under tiden, dvs inte några på 30 min.....

ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar