Antal besökare online

Antal besökare i dag

Totalt antal besökare

Sidor

onsdag 28 mars 2012

Oh ah fifan

Okej en rapp om Götet - vi hade skitkul! Thats it :)

 Förra veckan var jag på stora A's skola och var med på föräldrarådsmötet som vi har en gång i månaden. Jättebra att man får lite inblick i skolans värld. Jag var ju knappt närvarande när jag själv hade skolplikt ;) nåväl, på mötet framkom att barnen i skolan har en dålig attityd mot lärarna och då pratar vi really bad attitude..... Småglin som går i femman och ända ner i förskoleklassålder har ett fruktansvärt språkbruk.

Dessutom är det vardagsmat för lärarna att kallas f*tta och h*ra sisådär 50 ggr på en dag..... Jag storknar!

 Jag skulle kunna göra världens utlägg här men jag orkar inte. Inte mer än att vissa föräldrar är slöa jävlar som inte kan uppfostra sina barn.

 Okej - när man hör sånt som förälder börjar man ju givetvis fundera. "det är väl inte mitt barn" (trots att jag inte tillhör dom där andra päronen) så Mami beslöt sig för ett snack med lillgrabben. Men hur gör man, jag kan ju liksom inte säga dom där orden till honom.... Så vi började iallafall prata Generellt om hur man bemöter sin lärare och vad man absolut inte säger vare sig nu eller om 10 år. Så till testet.

 - "A - du vet det finns ett ord som man ABSOLUT ALDRIG får säga, vet du vad det är? Det börjar på Fi" ungen funderar o ljudar
 -"Ffffffffifan!" (Mami tokanstränger sig här för att inte skratta)
-"okej, sen finns det ett ord som börjar på ho"
Ungen funderar lite till o ljudar
-"hoooooooll käften"
Vid det här laget går det knappt att hålla sig. Både över det roliga och faktiskt lättnaden att han inte hade en susning.
 -" okej, lova mig att du aldrig säger dom orden i skolan!"
- " okej, jag lovar"

 Puh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar